Modell: Mette Ekblom

En bild på Mette i secondhand mode från Röda Korset, som jag tror att jag inte har visat här tidigare. Tänkte berätta lite om vad jag gjort med den. Ser du någon skillnad mellan före- och efterbilden?


Bilden är fotograferad i RAW och redigerad i både Camera RAW och Photoshop. Jag har justerat kurvorna, gjort bakgrunden mörkare och Mette ljusare med hjälp av kurvor och justeringslager. Jag har klonat bort endel hårstrån som var i ansiktet, slätat ut huden med hjälp av gaussisk oskärpa och lagermask, och till sist så markerade jag hennes ögon, eller i detta fallet: ögonfransar och bryn, genom att göra dem lite mörkare med hjälp av kurvor och justeringslager.

Nu ska jag fortsätta och upprepa dessa steg med ett par andra bilder..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0