Lata Jansson

Idag så slänge jag mig på sängen direkt när jag kom hem från skolan, och... SURPISE! SURPRISE! Jag somnade.. Och vaknade någon(några) timmar senare. Till mitt försvar kan jag säga att jag har blivit bortskämd med sovmorgnar det här läsåret, onsdagar är den enda dagen som jag börjar innan kl 10 och jag måste då säga att det är en jävla pina att stiga upp 2 timmar tidigare än vad man är van vid. Men samtidigt borde jag vänja mig vid att vara vaken hela dagarna och inte ta en eftermiddagslur som en bäbis, jag är ju faktiskt 19 år. Kanske jag har ärvt det här beteendet av min pappa? Han sover nämligen alltid en stund på soffan efter maten, och då menar jag alltid. De dagar som han inte lägger sig på soffan och tar en powernap är lättare att räkna än de dagar han gör det. Dock, har jag hört att de som sover mycket lever längre än de som inte gör det. Men å andra sidan så spelar det väl inte så stor roll om man lever längre när man ändå sover, då blir väl den vakna tiden ungefär lika lång som om man hade varit vaken från första början.



Hursomhelst så lär jag vara vaken hela natten och läsa religion och göra några units i engelska C och även progress test. Annat ointressant som jag kan berätta är att jag lagade lasagne idag, som jag aldrig gjort förut. Den blev väldigt god, inte lika god som mammas men nästan, trots att jag knappt visste vad jag höll på med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0