Ett sent kärleksbrev

Jag tänkte berätta en väldigt rolig historia som har gjort hela min dag i princip. Eftersom jag tycker att det är så hysteriskt roligt, så tänkte jag att detta måste jag dela med mig av.

Jag tar det från början.. Jag har en granne, här i Uppsala, som bor ovanför mig. Inga namn nämnda, men jag brukar höra honom idka älskog allt som oftast på kvällarna och nätterna. Jag möter honom lite nu och då i trapphuset, jag säga hej men han brukar inte alltid hälsa tillbaka. Hursomhelst så mötte jag honom senast i måndags med en tjej i trappan och kort efteråt så hörde jag ni-vet-vad igen där uppifrån när jag låg och tittade på TV.

Inatt vid 01:00-tiden när jag låg och försökte sova så skramlade det till i mitt brevinkast. Jag blev jätterädd och låg där under täcket en stund och funderade på om jag verkligen låst dörren. Till slut så vågade jag smyga upp och hittade en lapp på min dörrmatta, där det stod "Du är fin" ett telefonnummer och hälsningar grannen ovanför. Jag kunde inte tro mina ögon! Jag fick nypa mig hårt i armen både en och två ggr innan jag förstod att det inte var en väldigt konstig dröm. Om jag inte kunde sova innan så kunde jag absolut inte göra det nu heller, jag låg och funderade på hur jag någonsin skulle våga mig ut ur min lilla lägenhet igen.

När jag vaknade idag så trodde jag först att jag hade drömt, men så såg jag lappen ligga på bordet och jag funderade länge på vad jag skulle skriva tillbaka eller om jag skulle strunta i det. Det skulle antagligen bli väldigt pinsamt att möta honom i trapphuset igen men ändå så måste ju han skämmas mer än vad jag gör..

Till slut så skickade jag iväg ett sms: "Okej, Casanova. Jag är upptagen.. Men efter vad jag har hört på kvällarna och nätterna så brukar du inte spendera dem ensam precis."

Jag är skön. Vem tyckte inte att det var en rolig historia?

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, Klockrent :P

2009-04-15 @ 16:38:24
URL: http://tingeling0.blogspot.com
Postat av: n åt dig...!

Haha det va det värsta! fint med papperstunna väggar :) tummen upp

2009-04-15 @ 17:10:57
Postat av: AÖ

HAHAHAH, fan va skön DU ÄÄÄR!!!?! :D

HAHAHA dagens grej alltså!

2009-04-15 @ 17:33:46
Postat av: Eva

Hahaha klockrent svar! Underbart!

2009-04-15 @ 20:15:20
Postat av: em

det var så jävla skönt iallafall :D hahaha jag skrattar fortfarande åt det

2009-04-17 @ 21:34:11
URL: http://eemmi.blogg.se/
Postat av: Katja

hahahha, det där förgyllde verkligen min dag! :D :D Du är så bra, Ida!

2009-04-20 @ 14:52:08
Postat av: Jenny

HAHA fyfan vad du är bra :D

2009-04-24 @ 15:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0