Fotograf, bilmekaniker eller dagistant.

Igår var jag på dagiset Gullvivan i Lemland mellan 9-15 för att de hade kort om folk. Det var Eva som ringde mig tidigare i veckan och undrade om jag ville komma och hjälpa till och som vanligt så har ju jag svårt att säga nej, fast jag kom på efteråt att jag ju inte har någon utbildning med barn. Eva jobbar på avdelningen Pärlan, med lite mindre barn och jag var på Snäckan med barn i 5-6 års åldern, om jag inte är helt på fel. Hursomhelst så gick det jättebra och dagistant hamnade direkt på alternativ nr 3 ifall varken fotograf- eller bilmekaniker yrket är något för mig.

Dagens bästa var när vi satt kring matbordet, hade precis ätit färdigt och skulle tacka för maten. Jag, en annan ny tjej, en flicka som hette Elsa(som jag också fick ett pärl-hjärta av) och en busig liten kille som hette Jonas(?) satt vid samma bord och Jonas skulle få välja ramsa, t.ex. tack för maten sa soldaten..
-Jag har en ramsa, eeeh.. den går såhär.. Tack Tack Myrstack!

Idag är jag helt ledig, och ensam(Toffe är till sverige över dagen) så det ska jag njuta av hela dagen idag. Jag har tre st böcker från AdLibris(som damp ner i postlådan igår, enligt planerna) som väntar på mig. Tales of Beadle the Bard, the Game och Breaking Dawn, den sista boken i Twilight serien som jag knappt vågat öppna för att jag vet att ju tidigare jag börjar läsa, desto fortare tar den slut och det vill jag inte. Tur att den är ungefär lika tjock som bibeln, så det borde ta ett tag innan jag läst ut den.


Kommentarer
Postat av: Eva

Lite fel har du allt ;-) barnen är mellan 3-6 på båda avdelningarna. Kul att du tyckte det gick bra, då vet vi vem vi kan höra av oss till igen...

2009-04-11 @ 10:13:00
Postat av: Jenny

Så det stämmer då att Twilight böckerna är lika bra som det sägs?

2009-04-12 @ 23:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0