Det går dåligt nu kompis

Nu sitter jag här med noll motivation igen. Inte ens praktiken på Ålandstidningen känns jättekul eftersom det går så dåligt, ingen av de bilder jag har tagit hittills skulle jag vilja att publicerades med mitt namn under. Presskonferanser och gubbar i kostym blir helt enkelt inte så roligt på bild och får jag, mot förmodan, en bra idé om en rolig bild så kommer problem nummer två. Nämligen kameran. Ålandstidningen använder Nikon. Jag har en Canon. Man skulle tro att det inte är så stor skillnad men för mig blir det kortslutning och katastrof och jag kan omöjligt ta en bild som är tekniskt bra inne i ett mörkt rum med några enstaka lysrör och en och annan kostym-nisse.

Jag antar att om jag ger det lite tid så kommer jag lära mig Nikon bara bättre och bättre, det gjorde jag på förra praktiken. Nu ska jag laga en smoothie, tror jag, och fotografera den. Får se om jag lyckas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0