Two Little Dickie Birds Sitting on a Wall

Domherrar, Nötskrikor och Koltrastar trängs på vårt fågelbord idag och jag vill fotografera dem men av erfarenhet så vet jag att de är väldigt rädda för mig. Den längsta brännvidden jag äger är en ynklig 70 mm, vilket betyder att jag måste stå högst 2 meter från fågelbordet för att få en schysst bild. Tro mig, det har jag testat men då vågade fåglarna sig inte dit och äta. Men nu har jag kommit på en lösning på mitt problem.

Antingen så behöver jag inhandla ett teleobjektiv likt detta så att jag kan gömma mig ordentligt en bit bort:

Eller så inhandlar jag ett stativ att ställa bredvid fågelbordet:



..och en fjärr utlösare:

Så kan jag sitta inne i köksfönstret(i värmen) och trycka på knappen på fjärren och ta hur många bilder som helst på de små rädda fåglarna!

Alla bilder är från Scandinavianphoto, förutom bilden på fjärren som är från Cyberphoto.

Kommentarer
Postat av: emma

jo ida jag kom hem i lördags natt:) så nu är jag hemma igen :D

2009-01-05 @ 15:39:17
URL: http://eemmi.blogg.se/
Postat av: Mimi

Teleobjektivet är sweet ;D

2009-01-07 @ 18:57:41
URL: http://letmepretend.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0