Slå ett slag för

Det här inlägget skriver jag främst för alla ålänningar. Det kan ju vara jä-ävligt bökigt att beställa saker på internet när man är ålänning. Det ska vara momsfritt, hämtas ut på tullen och det blir dyrt med frakt och det tar länge osv. Och orsaken till att man helst inte(ivarjefall inte jag) beställer från finland är att man inte förstår ett jä-hä-hävla skit av den där finskan.

Det är därför detta kommer som ett skänk från ovan: det går att ändra om språket från finska till svenska på Adlibris.com/fi! Tryck bara på den svenska flaggan uppe till vänster och en hel värld av läsliga och fullt förståeliga ord uppenbarar sig! Sen är det bara att börja göra av med pengar.

Jag beställde just tre st böcker ur Twilight-serien, knappa 25 € gick hela kalaset på med frakt(2,90€) och allt. Om 2-3 arbetsdagar kommer mitt paket att dimpa ner i postlådan eller så får jag hämta ut det på posten, beroende på hur stort det är.

Det här kom som en chock, åtminstone för mig som i princip aldrig tidigare beställt något på internet hem till Åland. När jag är i Uppsala brukar jag däremot handla lite nu och då på bl.a. svenska CDON(jag får fraktfritt när jag har csn.kort), men vad jag vet så går det inte att ändra språket till svenska på t.ex. CDON.fi.

Nu måste jag genast börja fundera på var jag ska handla nästa gång. Har du något förslag?

Kommentarer
Postat av: emmaaa

nåjoo. men jag skulle vilja fara jan/feb nånting tror jag. eller nu. det är ju bara skiiit här. fast ibland lyser solen upp lite iaf :) ha en bra helg vännen.

2009-03-06 @ 17:27:14
URL: http://eemmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0