När jag gifter mig rikt...



En Epson Stylus Pro 3800 skulle inte vara fel att ha hemma att skriva ut
massor av bilder på. Den är exakt likadan som den vi hade från Epson
till skolan innan jul för att skriva ut våra modebilder på. Den kan skriva ut bilder i upp till A2(?) storlek och kostar 13 995 sek på Scandinavianphoto, vilket väl ändå är ganska överkomligt för en så bra skrivare.







Wacombräda eller ritbräda som underlättar när man redigerar. Den på bilden kostar 3 795 sek på Scandinavianphoto och har fått bra kundrecensioner. De har även dyrare och billigare alternativ, som bl.a. rekommenderas av Macworld, Digitalfoto och FOTO. Här kan ni läsa ett blogginlägg av Mattias på moderskeppet där han förklarar lite om storlekar och varför man ska ha en ritbräda.




Sedan Tjorvens, i min klass, dator(om jag inte minns helt fel) crashade och hon blev av med alla sina bilder eftersom hon inte hade back-up har jag blivit jätteorolig för att det ska hända mig också. Därför står nog en extern hårddisk högst upp på listan över saker att köpa när jag får råd. En hårddisk på 2000 GB som denna från LaCie för runt 2 700 sek bör ta en liten stund att fylla, men jag är nog mer intresserad av en mindre både till storlek och lagringskapacitet(och pris..).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0