Uppsala in my heart

Min fina klass! Jimmy, Linn, Louise, jag, Henric, Johanna, Petter, Emma, Ronja, Cicci och Stephanie

 

Dagen vi tog studenten började med champagnefrukost kl 8.00 på morgonen.

 

Presenter, lyckönskningar och blommor delades ut.

 

En del Champagne dracks såklart..

 

Kl 9.00 öppnades skolan och vi gick in genom dess dörrar för sista gången, ivarjefall som elever. Jag träffade Kajsa, som gick i min klass i ettan.

Klassen samlades i en sal där vi fick lyckönskningar av våra lärare, Mia och Karin. Om jag inte minns fel så fick vi betygen här också. Filuren på bilden är Tjorven, eller Emma som hon heter på riktigt.

 

Några av mina lyckönskningar: En ros från Johanna, morotsbild från Mia med några fina ord, godis från Karin och strumpan är från Hanna.

 

Det bjöds på mat och underhållning. Vi skrev i varandras mössor.

 

Jimmy och jag kommer inte riktigt överens alla gånger.. Önskar jag kunde komma ihåg vad jag hade gjort för att förtjäna fingret den hä gången..

 

Vi promenerade iväg till Länna-Katten.

 

Så åkte vi med Länna-Katten till Bergsbrunnaparken medan vi skrek: "För vi har tagit studenten, för vi har tagit studenten, för vi har tagit studeeeenteeeeeeeen! Fyfan vad vi är bra!"

 

Jack gick i B-klassen och blev Klassens Lillponke. Jag blev klassens Feelgood.

 

Väl framme i Bergsbrunnaparken gick vi klassvis av tåget tillsammans med våra lärare.

 

Där mottogs vi av vänner och bekanta. Mamma och Pappa hade två stycken åländska flaggor som de viftade med och tittar man riktigt noga så ser man dem på bilden, men det gjorde jag såklart inte då.

 

Mamma, Pappa och Toffe hade köpt varsin ros till mig. Och så lade jag beslag på flaggan.

 

Fina Toffe tog ledigt från jobbet för att vara med på min dag.

 

Sedan skulle det åkas flak. Detta var vårt pyttelilla och uppe till höger kan man se B-klassens stora flak. På lakanet står "FO3A.. ..lite bättre än FO3B" och våra namn.

 

Finns det hjärterum så finns det stjärterum.. Vi fick plats allihopa, men så var vi inte så många i min klass heller.

 

Johanna.. Är du rädd för att det ska gå fort?

 

Tutor för hela slanten.

 

Pettson, Jimmy och Henric.

 

Vi roade oss med att måda in en massa vindruvor i Henrics mun. Här kan man även se vår.. ehm... ljudanläggning.. om man tittar riktigt noga.

 

Ja, den där lilla stereon fick vi nöja oss med. Men som alla vet så har storleken ingen betydelse och jag lovar att vårt flak var roligast att vara på även fast det var minst!

 

Vi stoppade upp trafiken lite..

 

Pettson(och vi andra) sjöng Svenne Banan minst tusen gånger!

 

En viss mängd alkohol intogs.

 

Det var junis kallaste dag, den här dagen, men vi dansade och hoppade och överlevde mirakulöst nog ett par varv på stan!

 

Och ungefär här så var det fullt på mitt minneskort så några fler bilder från den här fina dagen har jag inte!

 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, du är sa söt Ida! :)

2009-10-15 @ 23:01:26
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0