Tog tre öl ikväll

..och fotograferade dem på uppdrag av Anna Karlsson på XIT, eller Åland Just Nu som tidningen heter numera. Det var nog första gången i mitt liv jag köpte öl. Och när jag var klar hällde jag ut dem! Några timmar tog fotograferingen och redigeringen och det var riktigt kul för jag är nöjd med resultatet med tanke på att jag endast hade ett dåligt stativ från Jula, min externa blixt och mitt kök till förfogande. Det är inte ofta jag fotograferar på min fritid, men det ska jag försöka börja göra oftare.

Håll utkik i Åland Just Nu. Vet dock inte om bilderna kommer i Maj-numret eller i Juni. Eller om de kommer alls..

Min terapeut har sagt att jag varje kväll ska skriva upp några saker som jag gjort under dagen som jag är stolt och nöjd med. Igår tog jag många fina bilder på Rune Söderlund i hans växthus bland en massa blommor, som kom i tidningen idag. På förstasidan bland annat. Bara att se alla tusentals blommor i alla färger var rena rama lyckopillret! Det är lätt att inte lägga märke till allt det vackra runt omkring en. Men tittar man genom en kameralins så ser man mycket på annorlunda sätt. Idag var det BB-fotografering också. Två små bebisar fotograferade jag och hade redan på ditvägen bestämt mig för att försöka att inte fotografera dem som man alltid gör - med sin mamma, pappa och syskon i den där hemska bruna soffan som står i TV-rummet. Bebisar blir man alltid glad av att fotografera och dessutom så tycker jag att de blev väldigt bra. De bilderna kan ni se på familjesidan i morgondagens tidning!

Det går bra nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0