Vill ha en egen vovve


Igår var jag hundvakt åt Ringo medan mamma och pappa var till Sverige över dagen. Kl 07.00 kom han till mig. Vi vilade till kl 08.00 ungefär, då fick han sitt morgonmål och efter det var vi ut på en lite morgonpromenix. Det är läskigt att vara i stan, framförallt alla bilar är hemska tycker han. På det sättet är han väldigt annorlunda jämfört med Isolde som var mindre till storleken men inte rädd för något, varken bilar eller flygplan. Efter att jag ätit frukost och diskat så for vi iväg till stallet där vi spenderade hela dagen, med avbrott för lunch. Jag mockade och Ringo lekte med Freja, när jag var ut och red en timme så fick han vänta i bilen och senare kom Hansi och Harley ut för att jaga råttor. Råttorna i stallet är stora som kattor och nästintill tama, men ändå hade ingen av dem gått in i våra fällor som vi lade upp i fredags. Tanken är att vi ska fånga en råtta eller två för Harleys skull så att han ska få ta livet av dem. Djurplågeri? Jag skäms nästan för hur gärna jag vill se en råtta dö skrikandes. Hoppas det blir blodigt!

Efter att ha varit på gång i stort sett hela dagen så åkte Ringo och jag hem och åt middag och sen vilade vi lite innan mamma och pappa kom och hämtade honom igen. Usch vad tyst och tråkigt det är utan honom nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0