Visdomsord

Jag tror inte på att endel människor föds elaka. Jag tror inte på att endel folk bara är elaka hela tiden av naturen. Jag tror på att något måste ha hänt dem. De kanske är ensamma, de kanske är ledsna, de kanske inte blev älskade som barn, de har kanske blivit illa behandlade, de kanske är osäkra, de kanske har råkat ut för något hemskt.

Jag undrar vad det är med människor som bara måste vara elaka och göra folk ledsna? Mår de själva bra då? Har de aldrig sett glädjen i ögonen hos någon som fått beröm eller höra fina ord? Det får mig att må bra, att se hur glad någon blir när du lagt märke till att den klippt sig, har nya kläder, eller bara är fin. Det måste slå känslan man får av att trycka ner personer i sin närhet.

Jag har läst många elaka kommentarer i Ericas blogg. Endel är bara barnsligt elaka, det är inte ens konstruktiv kritik. Och jag förstår det bara inte.

Jag tycker att min vän Erica Österberg är en av de tuffaste jag känner. Hon har bara dansat på heltid i några få år och är redan jätteduktig! Tänk vilken dröm som gick i uppfyllelse det måste ha varit för henne att komma in på Balettakademien! Tänk att komma från ingenstans, kämpa, gråta, svettas, slita, kämpa lite till och sedan bli en stjärna. Det är som en saga.


Har du inget snällt att säga, låt för fan bli.

Kommentarer
Postat av: mamman

Jag tror du ärvt nå´t av mig i alla fall. Så där brukar jag också tänka när nån är mer än lovligt f....g.

Heja snuttisfia!!

2010-12-18 @ 20:49:44
Postat av: Eva

Heja Ida! Bra skrivet, du har helt rätt.

2010-12-18 @ 21:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0