Myrkrig, Sodastreamer och Photoshop

Antingen käkar man piller, fullproppade med hormoner, som gör att man blir deprimerad och vill ta livet av sig en gång i månaden.. Eller.. Så äter man inga piller eller hormoner och får sån DJÄVULSK mensvärk, så man vill ta livet av sig pga den istället.

Det är härligt att vara tjej.

Så, jag har spenderat hela kvällen hemma i mitt myrinvaderade krypin. Mestadels framför datorn med ett bubblande glas vatten. Förra veckan fotograferade jag Carola med hennes fina mage och i onsdags så fotograferade jag Kenneth i full student-utstyrsel. Har gjort undan några av de bilderna och är faktiskt ganska nöjd. Förutom att jag var tvungen att konvertera i stort sett 500 RAW-bilder till jpg i Camera RAW(där det egentligen bara går att konvertera några i taget och är mycket mer tidskrävande), eftersom min Lightroom version var för gammal för de NEF-filer som en Nikon D700 tydligen tar. Och mitt Mac OS X var i sin tur för gammalt för att ladda ner Lightroom 3... Murphys Law?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0