Fredag hela veckan

Äntligen var det fredag igen! Även om veckorna går fort så är det alltid lika skönt med helg.

Sen ungefär en månad tillbaka äter jag medicin mot magkatarr. Proverna som jag tog tidigare visade inga konstigheter men eftersom jag har mått bra i stort sett sedan jag började med medicinen så är det nog magkatarr jag har/har haft. Och det är ju rimligt. Jag har haft det tungt på jobbet utan Jacob och Daniel. Mycket att tänka på, mycket jobb, mycket stress, långa dagar och mycket press. Men läget är under kontroll nu. Och det har, trots allt, alltid varit med lätta, glada steg som jag har gått på jobb. Jag har aldrig slutat älska mitt jobb fast min kropp inte pallade stressen. Hoppas jag lär mig något av detta i framtiden, jag ska ju hålla i många år till! "Man måste vara lite fittig ibland bara. Jag gör mitt jobb jag, sen är resten inte mitt problem" som Jacob sa till mig. Snart är han tillbaka, Jacob alltså. Då återgår schemat äntligen till det normala - jag har jobbat dag nu i stort sett varje dag på sistone och har börjat längta efter att jobba kväll ibland. På söndag tar jag det sista pillret. Mot magkatarren. Och är i ärlighetens namn lite orolig för att jag kommer att börja må illa igen.

Den här helgen ska jag på julfest med jobbet, till Umbra, om jag inte blir sjuk förstås. Jag hade magknip och var lite yr tidigare ikväll.. Frippe ligger hemma i salmonella, säger han, men jag tror snarare på magsjuka och Fredrik mådde illa idag på lunchen.. Nu känns det bättre och innan jag somnar ska jag be till Gud och fråga om jag ärligt talat förtjänar att bli magsjuk nu när jag har mått så illa på sistone.

När jag ändå är inne på ämnet önskningar så vill jag nämna att jag önskar mig någon tv-serie på DVD i julklapp. Tänk om jag hade haft Criminal Minds, CSI eller Grey's Anatomy, då hade jag kunnat bädda ner mig i soffan och druckit te och sett på det hela kvällen.

Men först och främst önskar jag att jag ska få vara frisk, och alla runt omkring mig också(Gud?). På andraplats i min önskelista kommer en dvd-serie(pappa?).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0