Back in business

Igår, lördag, var den första gången på närmare en vecka som jag vaknade upp till en härlig höstdag och inte var illamående. Det är underbart att sakta men säkert bli sig själv igen!

Jag är fortfarande lite yr imellanåt, vilket jag tror beror på mitt låga blodtryck, och mitt hjärta galopperar utan ansträngning. En hälsosam vilopuls ska ligga mellan 60 och 72 slag i minuten. Min ligger oftast runt 90. Desto högre vilopulsen är desto högre är risken för hjärt-kärlsjukdom och för tidig död i hjärtinfarkt och kärlkramp. Halleluja.

Lösning: Nu ska jag halsa några glas vatten, göra ett par armhävningar och bege mig ut på promenad!



Kommentarer
Postat av: Jenny

att du e yr kan ju bero på om du är mycket spänd i axlarna (som massören väl sa?) så du int får nå blod upp till huvve

2010-10-03 @ 17:54:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0