Tjugondaknutsopasjulenut

På tjugondaknut sopade jag ut julen med världens finaste kille och tjej - Ludwig och Cornelia. Jag gjorde ett tappert försök att föreviga det hela. Hellre - än bra. Det är sannerligen inte lätt att hålla reda på sig själv, pippi-kanin och en ful gubbe samtidigt som man fotograferar och kör bil.


Jag hämtade barnen ifrån dagis och åkte hem till Norrsunda där vi skottade snö, lekte med hundarna och åt korvsoppa till middag.
-Det är inte lätt att ta hand om två barn och två hundar, konstaterade Ludwig och jag kunde inte göra annat än att hålla med honom. Som tur var hjälpte kloka Ludwig till att hålla reda på både lillesyster och två hundar. Han skulle vara en ful gubbe med svärd och pistol så jag gjorde mitt bästa och kletade ner honom med lite svart och vit färg.


Så här såg vi ut innan vi gav oss iväg. Cornelia skulle bestämt ha en prinsessklänning, pippiperuk och kaninmålning i ansiktet. Jag föreställer en leprasjuk clown. Typ. Fråga inte...

Förväntansfulla julutsopare.

Första stoppet var hos Luddes och Cornelias mormor, Kerstin.

Söta söta pippi-kanin.

Mommo och fin fina barnen.

Cornelia, på väg upp för trappan till Medis för att visa upp sig för..

..Mamma Eva som satt på möte.

Liten och stor, syster och bror!

Ett stopp hos Kasse och Ulla-Stina, de bjöd på så mycket godis att Ludde började tacka nej. Cornelia däremot sa att hon kunde ta en extra godispåse till sin mamma.

Vätskepaus är viktigt när man sopar mycket.

Pippi-kanin och fula gubben väljer godis hos Farfar Leif..

..Leif och Marita(?) höll på och pratade med Lukas och Anna via Skype, precis när vi plingade på..

..Så Ludde sopade lite på dem också!

Med hjälp av Ludwig så hittade vi till Gamla Fammo..

...som blev väldigt glad av att få julen utsopad av två små fina julutsopare.

Jag förutspår en heartbreaker i Cornelia när hon blir äldre.

Till sist så sopade vi ut julen hos min gamla fina dagmamma, Barbro, som nu jobbar på Luddes och Cornelias dagis. Där träffade vi Carola och lilla Nova som nog blev hemskt förtjust i lilla pippi-kanin. Här sitter hon och pratar i Morfar Håkans famn.


Till sist skjutsade jag hem mina två kompisar som inte visat några sura miner på hela dagen! Trots att Ludwig tröttnat lite på att stiga in och ut ur bilen redan efter andra stoppet så följde han tacksamt med utan gnäll hela kvällen. Väl hemma så tvättade pappa Peter barnen i ansiktet och stoppade ner dem i sängen efter att de ätit varsin nektarin eller banan. Svårast för barnen var nog att vänta med att äta godiset tills på lördagen... Själv åkte jag hem till min mamma och pappa och somnade som en klubbad säl, hann dock ta av mig både peruk och ansiktsfärg!

Kommentarer
Postat av: Eva

Tack snälla för att du tog dem med på upptåg! De var så fina och jag vill gärna ha lite bilder från kvällen.

2011-01-21 @ 13:42:41
Postat av: mamman

Kanonfina bilder, jag vill ha den av er alla tre!

2011-01-21 @ 16:58:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0