Matat hemlösa i Sthlm


I fredags var jag och ett gäng från fotoklasserna till Fotomässan i Älvsjö tillsammans. Kände mig som ett barn på julafton bland alla montrar med kameror, bilder och diverse tillbehör. Vi var där i ca 5 timmar innan vi bestämde oss för att ta pendeln tillbaka till Sthlm och jag hann träffa både Daniel Eriksson från Ålandstidningen och Anna-Lena Mattsson som var där från sin skola, Mittuniversitetet i Sundsvall. Jag köpte en bok också om Lightroom av Scott Kelby. Kl 17:10 tog jag bussen från Cityterminalen till Rosella och åkte hem till Åland.

Idag så har jag varit till Sthlm igen, på en kurs den här gången. Marknadsföring, bildkostnader och upphovsrätt var några av de ämnen som det pratades om. Intressant föreläsning och efteråt så slog vi ihjäl några timmar på stan. Jag uträttade dagens goda gärning genom att ge en ostklämma till en hemlös på Drottninggatan.

Jag fick precis just veta att Ålands landskapsregering kommer att betala in 300€ på mitt konto inom kort för att jag skrotat min gamla Fiesta för några veckor sedan. Det är ju alltid välkommet med lite stålar såhär inför jul!

Kommentarer
Postat av: mad

jag ville också fara!!! SOO BAAAAD! men som du kanske märkte hade fotograferna från åt annat för sig, och då behöver de ju en frilansare som jobbar...... gissa vem det var?

2008-11-25 @ 21:51:49
URL: http://www.mad.ax

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0