Murphy's law

Tidigare i veckan handlade jag alla ingredienser som behövs för att laga Leilas påskcupcakes. Enligt receptet ska det bli 12 st men när jag bakade en sats igår så fick jag endast ihop till 6 st. Kanske för att jag använde gigantiska American muffins formar? Hursomhelst så lagar jag en sats till idag eftersom vi är 8 st som ska äta påskmiddag hos morsan. Mitt i allt så slår det mig: Jag hade inte i 0,75 dl mjölk i smeten när jag bakade igår. Kanske därför de blev stenhårda? Nåväl. Skam den som ger sig. Glad i hågen bakar jag en sats till idag, blandar ut den lilla mjölk jag har med vatten och häller i 100 g mandelspån som jag hittade i skåpet istället för hasselnötter..

Nu återstår bara att se vad det blir för spektakel av detta påskbak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0