Jo, förresten så gick jag och blev gudmorsa igen förra året. Till Oliver.

Att få ett litet gudbarn
är en gåva och en ära
- att man är så betrodd
att stå ett liv så nära.

Man länkas till varandra
med ett gudomligt band.
Så själsligt är man nära
fast man bara ses ibland.

Ett gudbarns liv man följer
av omtänksamma skäl.
För man har fått till uppgift
att se till barnets väl.

Och även i det tysta
finns detta alltid kvar
- att man känner något särskilt
för det gudbarn som man har.


Till Ludwig är jag gudmor sedan tidigare.

Mina killar.
Jag är rätt stolt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad fint. Fick nästan en liten tår i ögat.

Och känner knappt igen min egen unge...

2012-01-03 @ 22:59:53
Postat av: mamman

vilken vacker dikt!!

2012-01-04 @ 08:30:29
Postat av: Lina

auuuw vad sÖÖÖÖta

2012-01-04 @ 08:53:34
URL: http://liniswiklund.blogg.se/
Postat av: annalilla

Sötisarna. Mammas lilla älskling.

2012-01-04 @ 19:51:03
URL: http://www.min-lilla-värld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0