Snö kaos!

Det har snöat non-stop(alltså utan avbrott och inte godis) här i Uppsala sedan igår. Jag skulle gissa att det är runt 40 cm snö på marken och det bara fortsätter att komma ner. P.g.a. snökaoset var vi endast en liten tapper skara på 5 pers i skolan från min klass idag, det var knappt så att stadsbussen gick så jag promenerade hem från Vaksala torg när jag tyckte att bussen tog för lång tid på sig att komma. 

Pulsat fram i snön har jag bl.a. gjort idag för här i Uppsala verkar man inte bry sig speciellt mycket om att ploga cykelvägarna speciellt mycket. Pappa berättade en gång för mig att hararna brukar bli alldeles till sig när den första snön kommer, de blir skräckslagna helt enkelt. Så de kan ligga i flera dagar och trycka under någon buske och undra vad det är för vitt och kallt som kommer ner från himlen, och jag tror att man här i Uppsala lider av lite samma problem. Se bara på de oplogade cykelvägarna och de inställda bussarna.

Jag har faktiskt funderat på om jag ska promenera till skolan i morgon. Jag börjar rätt sent och tänkte ta kameran med mig för att kunna fotografera lite på vägen. Just nu låter det som en jättebra idé, får se om det låter lika lockande då jag vaknar i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0