Secondhandmode från Röda Korset!



Idag fortsatte vi med vårt Modeprojekt nere på Grand Hotel Hörnan nere vid Bangårdsgatan/Östra ågatan(?). Idag var det Jimmys tur att testa på modelljobbet medan jag och Tjorven var fotografer. Projektet går ut på att fotografera modebilder med secondhand från Röda Korset och detta gör vi i sammarbete med Martin Kelam som i Alex&Martin. Bilderna ska vi ställa ut på Clarion Hotel Gillet och vi ska även ha vernissage innan jul!

Jimmy var en väldigt gnällig modell(förlåt, om du läser detta Jimmy!), vilket jag ändå kan förstå eftersom han var tvungen att posera konstigt i en knallrosa badrock och ett par lila långkalsonger, dessutom var vädret inte det varmaste och folk tittade konstigt på oss. Att Jimmy var så himla generad och obekväm i situationen och i sin outfit, gjorde att jag och Tjorven skrattade oss igenom i stort sett hela fotograferingen. Som grädde på moset och pricken över i så kommer en annan fotograf fram till oss medan jag håller på och fotograferar en Jimmy som ser ut att hellre vilja dö än att bli fotograferad i badrocken en enda gång till.
-Hej! Jag kommer från UNT...
Han gissade att vi var från GUC och vi berättade för honom om vårt modeprojekt. En ytterst motsträvig Jimmy poserade lite till så att fotografen kunde ta några kort han också. Förnedringarnas förnedring tyckte nog Jimmy om hela upplevelsen. Om vi har tur så hamnar vi i UNT om någon dag!

Kommentarer
Postat av: Emma

vilka fina bilder du har på din header:)! det har inte riktigt varit min dag idag, det märker du nog om du läser min blogg.. fin sida hörduu, vad duktig du är:)

2008-10-21 @ 17:31:49
URL: http://eemmi.blogg.se/
Postat av: jimmy

hoppas hoppas hoppas det inte kommer med...shit vilka bilder

2008-10-21 @ 21:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0