Hur praktiken var...

Som sagt så blev Elisabeth sjuk den första veckan av min praktik, jättetråkigt tyckte jag men inte så mycket att göra åt. Jag hängde med hennes assistent Robert istället och en dag var jag och Cicci till Kulturhuset och såg på utställningar.

Sista veckan var Elisabeth på banan igen och då blev det fullt upp. Vi spelade in en musikvideo med Peter Lundblad, som skrivit Ta Mig Till Havet. Intressant var det att se hur det går till när man spelar in en musikvideo, jag var förste rökmaskinist. Elisabeth fotograferade Åsa Petersen(?) på aftonbladet en dag då jag hjälpte till genom att hålla i en reflexskärm, och en annan dag var jag med på en fotografering med Gudrun Schyman. I torsdags och i fredags fotograferade Elisabeth också tre tjejer och deras underliv till en grej i Amelia, och jaa, du läste rätt. Håll utkik efter underliv i nästa Amelia. En dag följde jag med Elisabeth till Uppsala där hon höll en föreläsning också. Den var bara på en timme men så intressant så att jag skulle ha kunnat lyssna i 5 timmar till!

Det känns så himla himla himla tråkigt just nu att jag inte fick fler än två veckor hos Elisabeth. Jag skulle nästan ha gjort vad som helst för några fler! Jag har lärt mig en del, men långt ifrån allt som jag skulle kunna lära mig av henne.



Kommentarer
Postat av: emma

emma saknar ida!

2009-04-07 @ 17:06:07
URL: http://eemmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0