testingstartrails.jpg

Julaftonsnatten 2008 var riktigt fin. Kall och stjärnklar. Så jag var ute och fotograferade stjärnspår efter att all julmat var smakad på, alla klapparna var öppnade och diverse andra rutiner var avklarade. Kl var ungefär 01:00 och jag tog en serie på 10 exponeringar a´ 30 sekunder. Stativ är ett måste. Efteråt lade jag ihop bilderna i photoshop. Nedan kan du se resultatet:

Som du kan se så liknar det inte ens bilderna i den här guiden, men det var första gången jag fotograferade stjärnspår och nu vet jag hur jag ska gå tillväga nästa gång. T.ex. så ska jag ta bilderna tätare efter varandra, som du kan se så är spåren inte hela och detta beror på att jag(eller kameran) var för långsam med att ta nästa bild så fort en var färdig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0