Kräftskiva på Ramsö

För några helger sedan var jag på kräftskiva till Ramsö. Nedan följer bilder från kvällen och det finns ingen fotografisk tanke bakom någon av bilderna. Alls.


Både åländska och icke åländska kräftor mumsade vi på.


Ludwig kom med båten.


William åt munk och fick en massa socker runt munnen.


Kasse - kräftskivans värd och min morbror.


Min storebror Peter i bakgrunden iförd sin kräftskivekostym som han bara använder en gång om året och det är på just denna kräftskiva. Närmast kameran sitter Ali.


Tittie med min kusin Billy och Öhman, som heter Kenneth i förnamn.


Småttisarna William och Cornelia roar sig med att hälla ut trippen på berget.


Såhär oproportionerlig är han inte i verkligheten, William.


Söt Cornelia med sår på näsan.


Bålet måste provsmakas av Peter och Kasse bakom husknuten.


Eva mumsar på lite pizza.


Ali drack salmiak-shots i dricksglas.


Peter och Öhman steker i solen.


Peters hemrökta räkor - godast i stan!

Och ungefär här började vi måda i oss kräftor - händerna blev kladdiga och inga bilder tagna på 1 tim 30 min.


Kl 21:13 åktekameran fram igen och då såg det ut såhär: Ali sover.


Billy ser också lite trött ut.


Lillemor och Botte, morbror nr två, kom över.


Min kusin Stoffe med sin flickvän, närmast kameran.

Klockan var 23, tror jag, när jag hoppade i vår gamla snurrebåt och körde hem till stugan för att sova!

Nu när jag äntligen kommit igång med redigerandet så kanske jag fortsätter med studentbilderna i morgon..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0