Nyårsbilder, bättre sent än aldrig

Det kanske inte är någon som minns det men, i slutet på jullovet så lovade jag att ladda upp lite bilder från min och Toffes nyårsmiddag. Jag har inte hunnit göra så mycket med bilderna, men här kommer de ivarjefall!


Innan vi började laga middagen så gjorde Toffe några extra hål i sitt nya bälte.


Jag dukade och vek servetterna till näckrosor.


Till förrätt blev det fikonsallad med parmaskinka.


Kocken Lindqvist skötte spisen iförd mammas förkläde.


Till varmrätt lagade vi vinkokta musslor med vitlöksbröd och kryddsmör.


Kocken vilar lite på köksoffan innan efterrätten.


Den här glassbomben åt vi till efterrätt.


Vi gjorde Irish Coffee också, som blev mindre lyckade pga fel Whiskey sort.


Såhär såg jag ut på nyår. Jag har klockan som jag fick av Toffe när han var på kryssning och armbandet och örhängena som jag fick av mamma i julklapp. Och förresten så har jag inte sådär långt hår längre, jag klippte mig förra lördagen och trivs bra utan den där långa manen.

Efter den här fina middagen skjutsade mamma in oss till stan. Vi var hos Ronnie ett tag innan vi gick till torget och såg på raketerna, skålade i champagne, träffade bekanta och önskade varandra gott nytt år. När allt det var avklarat så trskade vi iväg till Arken tillsammans med Jenny och Roth. Jag är nöjd med detta nyår, det är nog det bästa jag varit med om på väldigt länge!

Kommentarer
Postat av: emma

du var väldigt söt på nyår också ser jag. hihi

2009-02-01 @ 16:12:08
URL: http://eemmi.blogg.se/
Postat av: Cicci

Damn, woman, du kanske skulle bli kock! Eller en sådan som lägger upp all mat i alla fall. Allting såg ju massa gott ut, även fast jag inte gillar varken vin, musslor, färska fikon eller whiskey...

2009-02-01 @ 16:58:55
URL: http://osu.blogg.se/
Postat av: evari

Jättefin bild på dig!

2009-02-01 @ 20:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0