D-day

I morse väcktes jag (och Ronja, som sov här) av att någon ringde mig en kvart innan jag hade satt alarmet på. Jag kände inte igen numret och trött var jag så jag lade på ljudlös och sov den sista kvarten innan alarmet ringde. Jag kollade sedan upp numret på hitta.se och det var min lärare, Mia som hade ringt så jag ringde upp henne igen och hon berättade att hon pratat med UNT igår, de skulle inte komma på vernissagen men däremot trycka vernissagebilden dvs MIN bild i tidningen. På vernissagekorten stod det inte att det var jag som var fotografen så Mia hade varit noga med att poängtera att det var en Ida Jansson som hade tagit bilden.

Jag var ju såklart tvungen att köpa dagens UNT på vägen till skolan för att se min bild. Den var inte stor men den fanns där, tillsammans med några rader text. Cicci vet att jag inte har UNT så hon  hade rivit ut den och tagit med till skolan för att ge till mig också, det var väldigt snällt av henne tycker jag men då hade jag redan hunnit köpa tidningen. När jag kom hem från skolan för 10 min sedan så låg dagens UNT på min dörrmatta också tillsammans med en hälsning från min granne som jag endast pratat med ett fåtal gånger men som tydligen sett mitt namn tillsammans med bilden och gjort kopplingen att det måste vara jag eftersom jag sagt att jag går på GUC.

Jag fotograferade snabbt av tidningsurklippet, såhär såg det ut:


Nu ska jag slänga i mig lite mat och kanske byta lite kläder innan jag cyklar ner till Clarion på vernissage! Jag ska ta kameran med mig så antagligen kommer bilder upp här lite senare!




Kommentarer
Postat av: evari

Gulligt av grannen att ge dig tidningen. Hoppas ert vernissage blev lyckat!

2009-01-15 @ 20:53:26
Postat av: Birgitta

Hej Ida, va kul att just ditt foto kom med i tidningen! Ha en bra vecka/Kramiz.

2009-01-19 @ 09:05:22
URL: http://eyesoffinland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0