Reportage: Bilverkstad

Som jag berättade i förra veckan så fick vi i uppgift i skolan att göra ett bildreportage om ett yrke/arbetsplats. Tatuerare, veternär och jordbrukare är några exempel på yrken som mina klasskamrater valde. Jag själv valde att göra mitt reportage om en bilverkstad. Så i fredags i förra veckan var jag på Bifa i några timmar och fotograferade killarna där, här nedan kan du se resultatet:

Dan Kihlström har jobbat på Bifa sen -67. Han började jobba där några veckor innan min pappa, om jag inte minns fel så hette det Ingenjörsbyrån på den tiden. Sen dess så har min pappa bytt jobb, han har nu egen byggfirma, och Kihlström är den enda från den tiden som jobbar kvar. Han måste trivas..



Kylarvätska kan faktiskt också vara rosa






Erik plockade bort lite sten(mellan bromsarna?) så att det inte skulle tjuta så förfärligt


Erik lärde mig att det finns olja i dessa



Jobbar man i plåtverkstaden, som den här killen, så får man ibland uppfinna saker. Här ska han göra ett handtag till bagageluckan på en bil, så att dess korta ägare kan få fast den.



Bästa verktyget var släggan, tyckte han.


Bifa representerar Nissan och Volkswagen på Åland.


Jag var hela tiden rädd att bilen skulle falla ner i huvudet på mig, men tydligen var det inte så troligt.



-Det är den här bullen, vi får till kaffet på fredagar, som vi lever för hela veckan, sade andra från höger, och om jag inte minns fel så heter han Johannes.


Som sagt, om jag inte klarar mig som fotograf så ska jag bli bilmekaniker! Killarna på Bifa verkar dessutom vara ett skönt gäng och jag trivdes i deras sällskap. Denna konversation ägde rum under fikat, när det skulle ses på tv:

Kille nr 1: -Sätt på Antikrundan!
Killer nr 2: -Näj, för fan. De kan man ju int se på!
Killer nr 1: -Jojo, där kan man se om man har någge skit hämma som är värt måånga pängar!

Kommentarer
Postat av: emma

scnygga bilder. jo det fanns plats ons och tors nästa vecka. tror det är sista veckan dom har pirat :) farmor har åkt in till sjukhuset idag igen... hon blöder inifrån igen. och kan inte stå på sina ben. fy helskotta:(

2009-02-01 @ 12:14:20
URL: http://eemmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0