Vad du är fin min kära lilla ponny


I lördags så tog jag Ludde med mig och for och hälsade på mina hästar, Nelly och Flamine, som jag har utlånade p foder sedan några år tillbaka. De står inte på samma ställe så först begav vi oss till Nelly och matade henne och hennes sällskap, Raiti, med knäckebröd. Ludde var jättemodig och både klappade och matade hästarna. När vi var klara åkte vi till Flamine istället, men först så stannade vi till vid en affär. Ludde hann somna i bilen så när jag väckte honom när vi skulle gå in på affären och handla morötter så sa han:
-Oj, jag höll visst på att somna.
Det roliga är att jag hörde att han andades tungt och jag är säker på att han faktiskt sov. Knasig kille.. Han tyckte absolut att vi skulle handla vindruvor och se om hästarna tyckte om dem. Ludde älskar vindruvor och har gjort det ända sen han var liten. "Ribor" kallade han dem då. När vi kom fram till Flamine så matade vi både henne och Corrida, hennes hästkompis, med en massa morötter. Flamine åt även någon vindruva, men de hade mest en förmåga att rulla ur Luddes lilla hand så de åt Pernillas (tjejen som tar hand om Flamine) hundar upp istället. Medan vi kikade på stallet och hur Flamine bodde så lekte Ludde med hundarna och matade dem med vindruvorna. Den ena var en valp och den tyckte mest om att leka med vindruvorna, det tyckte Ludde var kul för han skrattade väldigt mycket.

När jag hade tänkt skjutsa hem Ludde så ville han hemskt gärna åka och hälsa på Fammo så jag rindge och beställde saft och bulle så for vi dit!

Det var en otroligt rolig dag. Ludde måste nog vara världens smartaste kille och fast han är så liten så är han ändå som en liten vuxen att ha med sig. Vi måste nog snart åka och hälsa på hästarna igen!

Kommentarer
Postat av: evari

Kul att ni trivdes ihop. Det är bara att komma och hämta honom när du vill hitta på någonting.

2009-01-14 @ 19:04:27
Postat av: [email protected]

Haha, låter som att Evari däruppe inte skulle ha så mycket emot att bli avlöst. (; Tror jag det!

2009-01-14 @ 21:08:30
URL: http://osu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0