Regnet vill inte sluta

Idag, efter en kortarbetsdag på Sparhallen(där jag förresten har fått en ordinarie-tjänst på 50-80% från och med september), var jag in till Ålandstidningen för att ta reda på lite mer om helgens jobb. Det blir rally i Ytterby, Vikingamarknad(kom ihåg att ta stövlarna med!), Veronica Maggio och A Camp på Rockoff, så där slår jag några flugor på smällen när jag faktiskt inte varit på varken Rockoff eller Vikingamarknad ännu och i morgon får jag tillochmed betalt för att gå på dessa. På söndag är jag ledig, alla lediga dagar tas emot med öppna armar eftersom jag har jobbat så mycket nu på sistone, jag har varit helt slut både psykiskt och fysiskt. Efter söndagen följer jobb på Sparhallen varje dag till den 5 augusti.

Förra veckan fick jag ett litet fotograferingsuppdrag så jag var iväg och fotograferade en häst i Djurvik. Hästkraken var otroligt svår att fotografera och jag insåg att jag är i stort behov av en normalzoom, just nu har jag bara två fasta; en 70 mm och en 28 mm, och det funkar så länge man inte fotograferar djur. Detta objektiv hittade jag på scandinavianphoto, när jag kollade efter en bra nybörjar-system till min kompis, objektivet är i min prisklass och har dessutom fått helt okej recensioner.

Är det någon som har en begagnad systemkamera till salu? Skriv en kommentar.


Kommentarer
Postat av: Eva

Vilka roliga jobb du fick, jag hade gäna fotat både på Vikingamarknaden och Rockoff.

Grattis till tjänsten på Sparhallen också, nu vet du att du har någon inkomst i höst.

2009-07-25 @ 11:01:21
Postat av: emma

vad roligt att det ordna sig med sparhallen. du kommer jobba ihjäl dig och vi har inte umgåtts nå mycket alls i sommar, knappt nåt. funderar på att ha en mini kräftskiva på stugan den 22/8 (sista helgen innan jag flyttar). så du kan ju prel. boka den helgen om du kan :)

2009-07-29 @ 23:00:20
URL: http://eemmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0