Praktiken hittills

Jag tog bilen till Uppsala t/r ikväll för att fixa lite saker. Håller för tillfället på och kopierar min bilder-mapp till den nya hårddisken jag köpte.

I måndags var den första dagen av min praktik hos Elisabeth. Som jag har längtat och varit förväntansfull! Trots att jag inte alls är speciellt hemma på Söder i Stockholm så hittade jag direkt till studion där hon och hennes assistent, Robert, håller till. Jag kände mig väldigt välkommen och skulle känna mig som hemma fick jag höra. Elisabeth och Robert höll på och klippte en liten film som de gjort för Samhall så jag slog mig ner och tittade på.

Nästa dag skulle Elisabeth hålla en föreläsning i Borås(om jag inte minns helt fel) så jag bestämde mig för att gå på utställningar på Kulturhuset med Cicci. Kul att träffa Cicci och inspirerade blev vi. Samma dag fick jag reda på att Elisabeth skulle sticka till Dalarna(?) för att vila, hon hade tydligen symptom på utbrändhet. Jättetråkigt att det skulle bli så just den här veckan, men vad gör man? Jag har hängt med Robert och ramat in bilder och kollat in när han redigerat bilder och det var faktiskt varit väldigt intressant det också! Jag har aldrig sett någon som är så snabb i photoshop. Nästa vecka ser jag fram emot jättemycket för då ska Elisabeth vara tillbaka och då blir det fullt upp.

Idag har jag fotograferat ett panorama av studion. Som ni tyvärr inte får se förrän, tidigast i helgen. I morgon åker jag hem med 12-turen redan eftersom jag ska på två födelsedagskalas.

Nu är kopieringen av min bilder-mapp klar så jag ska börja åka tillbaka till Kungsängen igen där jag bor nu under de här två veckorna.

Kommentarer
Postat av: Eva

Tråkigt att hon inte kände sig på topp just nu. Hoppas hon kan vara på plats hela nästa vecka.

2009-03-27 @ 08:03:55
Postat av: mad

åh elisabeth är med i ett program på SVT2 :D

2009-03-29 @ 18:01:21
URL: http://www.mad.ax

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0