Erase and rewind

Hjälp! Vad är det som händer? 

Här sitter jag och längtar tills jag ska flytta ihop med min pojkvän sedan mer eller mindre två år tillbaka. Den 17 juni är det visning av den nybyggda tvåan på Lotsgatan som vi ska flytta in i den 26 juni och jag kan knappt vänta så länge! Snart tar jag studenten, ett år senare än mina jämngamla vänner, och efter det börjar vuxenlivet. Ingen mer grundskola.

Så för att komma till saken: Jag läste just att en av mina närmaste vänner, Sara, har förlovat sig. Jättekul för henne(och Pampas). Men gissa om jag känner mig stressad! Varför måste det gå så fort!? Alla mina närmaste vänner, eller iallafall de flesta, har pojkvän sedan några år tillbaka som de bor ihop med. Och bäst vad det är så får vi väl höra små fötter... Man brukar ju säga att man först skaffar en växt och sedan ett husdjur.. Och Sara och Pampas har ju för fan en hund tillsammans. 

Jag vill att allting alltid ska vara som det har varit! Att förlova sig och skaffa barn.. Sådant är vuxensaker och man kan säga mycket om Sara(och alla mina andra vänner också för den delen) men i mina ögon kommer hon aldrig vara vuxen! Förlåt Sara, om du läser det här. Men känner jag dig rätt så skrattar du nog mest. Sara kommer alltid att vara en knäpp tonåring i mina ögon som stänger av frysen till natten, beställer Ingen Big Deal på McDonald's och pajar Kista gallerias parkeringsbiljettautomater. 

Jag har precis vänjt mig vid tanken att vi alla kör bil! Jag menar.. Jag kommer nog aldrig känna mig riktigt vuxen. Hjälp! I mina ögon kommer vi nog på ett sätt alltid vara moppefjortisar allihopa. Och jag vill inte bli stor! Det får inte Sara eller Jenny, eller Fina, eller Emma heller bli! 


Kommentarer
Postat av: Jenny

haha jag tänkte på det häromdagen - vafaan börjar vi bli vuxna? :S men jag vill inga va vuxen ännu, så det får nog vänta lite. vi hinner :)

2009-05-20 @ 23:02:15
Postat av: emma

i agree. vi är ju bara små ännu ju :D men att fylla 20 känns inge bra... då borde man känna sig lite vuxen iallafall. våga vägra att bli vuxen!

2009-05-21 @ 06:45:54
URL: http://eemmi.blogg.se/
Postat av: B

Man behöver inte alls ha bråttom, men livet småspringer iväg utan att vi kan stoppa det! Tänk på mig som är gammal i dina ögon och som ännu funderar vad jag ska bli när jag blir s t o r !

"Alla andra...du vet, men du kan Ida leva livet, skynda långsamt, göra det du vill innan du blir vuxen! Kram sötnos, det blir säkert bra!!!

2009-05-21 @ 16:28:53
Postat av: Mimmi

HAHA, du är rolig :D hahaha. jag tog åxå examen i år, fast andra gången ;)

2009-05-22 @ 10:30:36
URL: http://mimmif.blogg.se/
Postat av: Carola

Känner igen känslan. Jag är ju 24 och snart är de flesta av mina närmaste vänner gifta, har hus och barn...snart börjar vissa skaffa FLER barn t.o.m!!! Hel galet :O Tänk dig att bo i hus, ha barn och vara GIFT vid 24 års ålder!!! Jadu visst kan man känna sig stressad, men vad hjälper det ;) Och varför, jag tänker mer så att få se hur många av dem som gift sig är skilda sen vid 30??? Och lever ensamstående med sina barn...förstår inte varför folk har så brått med att "stadga" sig på alla vis. Inte behöver jag ha en ring på mitt finger som något bevis på att jag och H älskar varandra...det vet vi två ändå och det är det som är viktig! Gifta mig tror jag aldrig jag kommer att göra...har inget sånt behov ännu iallafall :) Inte av hus heller! Man ska göra som man själv känner, följa sitt hjärta! Klyscha eller inte men så är det :) Tack för igår :P Kram!

2009-05-23 @ 22:48:35
Postat av: C

Oops lite lång kommentar :P

2009-05-23 @ 22:54:21
URL: http://minaguldklimparivardagen.blogg.se/
Postat av: Sara

haha du e gillig ida :) ja skrattade så ja höll på dog när ja läste de :p ja har också lite panik över allt vi gör hund och förlovning och allt meen så e de :p vad roligt attt du äntligen kommer hem så man kan träffas lite oftare :D

2009-06-01 @ 06:58:02
Postat av: sara

dessutom vill ja inte bli vuxen ja vill vara den där (som du beskrev så bra) fjortissara som gör allt annat som ingen annan klarar av att göra:p

2009-06-01 @ 06:59:17
Postat av: sara

haha du e gullig du ida ja skratta så ja höll på dö när ja läste de :D haha ja har opckså lite panik över att man blir vuxen men ja vill inte de ja vill vara den där sara (som du beskrev så bra) fjortisen som gör allt annat ingen annan klarar av att göra.. hehe kul att du kommer hem så man få¨r se dig lite mera;D

2009-06-01 @ 07:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0