Alla gillar brudar

Den här veckan ska bildspelen vara klara och lämnas in till Mia. Jag blev ju klar för länge sen och lämnade in mitt redan förra veckan, har ju även visat det här på bloggen. Skönt, tänkte jag. Inga måsten, inga halvfärdiga uppgifter som måste lämnas in, ingen ångest, ingen press. Jotjena. Idag kom Mia och sade till mig att hon gärna ville att jag skulle göra ett till bildspel med nya bilder, till det jag gjorde tidigare så använde jag både gamla och nya bilder men nu vill hon alltså se ett till bildspel med nytagna bilder. Hon sa också på samma gång att hon tyckte att jag var så duktig, låg på ett MVG och jag tänkte: Vad tusan har jag då gjort för att förtjäna detta? Men jag ska ivarjefall göra mitt bästa och knåpa ihop ett till bildspel tills nästa vecka, jag har redan spånat lite och tycker att stopmotion är väldigt tufft. Ett sådant bildspel har nämligen Cicci gjort. Kolla in videon här nedanför så förstår du vad jag menar.

Men samtidigt så känns det som att stopmotion blir för enkelt på något vis. Inte för att det på något vis skulle vara mycket enklare att göra än ett vanligt bildspel utan mest för att bilderna inte behöver vara lika fina i en stopmotion på något sätt. Jag skulle gärna vilja göra ett bildspel med samma tema på alla bilder, som t.ex. älginventeringen jag var på i våras. Det skulle nog bli ett fint bildspel, vid närmare eftertanke så ska jag nog göra ett sådant också.. Men om bilderna till mitt nya bildspel ska tas i helgen vet jag inte om jag får ihop bilder så att ett tema håller.

Har du sett något fint bildspel som du vill dela med dig av och samtidigt hjälpa mig lite? Skicka länk i en kommentar!

En till liknande stopmotion video

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0