Ensam hemma och njuter av en pizzabulle, kaffe och har en iPhone reserverad på MI data. Livet kunde vara mycket värre ändå..

Förra söndagen var jag ut till saltvik och fotograferade några barn. Jag hade med mig min fårskinnsfäll och några blommor, det visade sig att de hade en egen fårskinnsfäll som vi använde oss av istället. Drygt 200 bilder kom jag hem med och i vanliga fall skulle jag tog ha tagit många fler men barnen blev lite trötta och griniga till slut och jag ville ha bilder på glada barn. Barn är en av det roligaste man kan fotografera men samtidigt är det väldigt svårt då man fotograferar så små barn som de jag fotograferade förra söndagen. De var så små att de inte kunde sitta upp och det gick inte att säga "gör såhär" till dem. Jag tycker att vi löste det problemet ganska bra ändå; de fick ligga på mage på fårskinnsfällen. Det blev väldigt bra tycker jag. Lite senare kanske jag laddar upp några av mina favoriter här.

Idag gjorde jag om alla bilder från RAW till lite mindre jpg, brände dem på en skiva och gav till barnens försäldrar så att de får välja ut sina favoriter så att jag vet vilka jag ska redigera. Trots att jag använde mig av actions i Photoshop när jag gjorde om storleken så tog det ändå ganska länge, därför önskar jag mig ett stort minneskort i julklapp. 8 GB eller mer, då kan jag fotorafera i RAW + jpg och slipper göra om bilderna i efterhand i datorn..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0