You've got mail

Idag fick jag ett mail. Det är inte ofta jag får mail som är av någon betydelse. Men just idag ville ett rederi ha en av mina bilder. De ville använda den fritt och de ville inte betala något för den. 60 € svarade jag att priset på bilden var för engångspublicering. Då ville de inte ha den. Helt gratis skulle det vara.

"Jag är villig att skicka er denna bild i full upplösning för fri publicering i framtiden om jag, i utbyte, får ett livstidsfrikort på alla era fartyg. Bilen ska jag också ha med. Tack på förhand!"

Okejdå, kanske jag inte svarade precis så.. Men jag sa ivarjefall "lycka till med att hitta en fotograf som ger bort en bild för fri publicering". Utan ironi, alls. Man behöver ju inte vara otrevlig.

Kommentarer
Postat av: Jenny

bra TJ, man måste va hård mot dom hårda!

2011-03-01 @ 21:34:27
Postat av: Emma

superbra! :) heja ida

2011-03-02 @ 09:30:18
Postat av: mamman

BRAA svar, va du kan...

2011-03-02 @ 18:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0