Rekord i studiofotografering

I torsdags fotograferade jag hela IFK till deras programblad i vår lilla studio på Ålandstidningen. 27 st killar tog jag bild på och det hela var avklarat på 25 minuter. Klubbdirektörn kallade mig för kobra och blixtarna blev överhettade så fort som det gick. Att de allihopa är trevliga och ögonvänliga gör ju inte mitt jobb sämre.

Däremot så lovade jag minsann klubbdirektörn att jag kunde fotografera de resterande fotbollskillarna NÄRSOMHELST under påskhelgen. "Ring bara" sa jag. Jo tjena, kl 12.09 dagen efter kvällen före så ringde han och vi bestämde att den sista killen skulle fotograferas kl 12.50. Jag tackade min oerhörda karaktär från kvällen före, tvättade bort sminket jag vaknat med och traskade till jobbet med tunga steg och grus i ögonen.

Inom den närmsta framtiden ska jag ut till stugan på påskmiddag med min fina familj och den kommande veckan har jag semester. På tisdag måste jag antagligen göra den sista på mina bilder till fotbollsbilagan men sen. Äntligen. Lite ledighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0