Parmesanost??!!

I morgonkväll ska jag till in kollega Anna Karlsson på ölprovning.

Fredrik Rosenqvist delegerar och är chef(som vanligt). Det här fick jag i ett mail:

"Så här ser menyn ut. Man ska köpa sammanlagt sex stycken öl (sex av en eller tre av två olika). Vi blir väl sammanlagt sex personer.

AnnaK - Två sorters råbiff. / Veteöl (Hofbräu) och Tjeckisk lager
Fredrik - Parmesan / Barley Wine
Matilda - Två ostar / Veteöl och Lambic
Ida - Toast med krabba och avokado / 6 st Pale Ale (tex London Pride, Fullers ESB).
Malin - Kladdkaka / Porter eller Imperial Stout."

Undrar om någon ser det snedvridna i arbetsfördelningen? Jag jobbar till kl 17.30. Minst. Fredrik är ansvarig nyhetschef men i princip ledig. Jag ska göra toast skagen och fredrik ska köpa en ost.

En parmesanost?!

Kommentarer
Postat av: Eva

Du får göra revolt och bli chef för nästa träff!

2012-01-20 @ 22:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0