Fullt ös arbetslös

I tisdags jobbade jag min sista dag på Ålandstidningen. De sista dagarna fick jag ofta frågan "Det är inte så många dagar kvar nu va?" och jag försökte svara så svävande som möjligt på frågan så att jag bara skulle kunna smita iväg den sista dagen ropa "Hejdå, vi ses!" men inte komma tillbaka nästa dag. Det gick mindre bra. Just den där dagen så hade vi en del manfall på redaktionen men de som inte var på semester eller lediga kom smygandes till min plats. Alla på samma gång. Jag fick choklad av chefredaktörn och en portfolio av min chef. "Här är några fina bilder som du har tagit under åren från minnesvärda händelser. Du kanske skulle ha gjort ett helt annat urval, men du får fylla på med fler i framtiden". Där finns bl.a. montage på Hendrik Helmke, en bild från båtturen till champagnevraket, stormen Anna, födelsedagsportätt, en bild på Arne Selander när han lämnar marmorborgen, en på Sverker Sirén när han talar ut med Jörgen Pettersson. Känns fint. Jag är rätt stolt.
En del av mina kollegor sa en massa fina ord. "Du är så duktig och social, alltid pigg och redo." "Du tar fram det bästa hos folk du fotograferar."
Det känns svårt att föreställa sig att jag har gjort min sista dag nu. Att jag nog inte kommer tillbaka.
Men. Min första arbetslösa dag började jag med att traska på jobb och göra ut bilder som inte hanns med från tisdagen. Hehe.

Kommentarer
Postat av: Grodmamman

Har du valt det själv eller blir du p g a dåliga tider arbetslös? Men du kanske vill gå vidare i livet och hitta på nya saker? Lycka till söta Ida :)

2012-07-31 @ 12:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0